رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گزارش|

جام ملت‌های آسیا| شمارش معکوس برای صعود به دور بعد؛ شاگردان قلعه‌نویی در تدارک دومین پیروزی

0:15 - 29 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۳۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جام ملت‌های آسیا| شمارش معکوس برای صعود به دور بعد؛ شاگردان قلعه‌نویی در تدارک دومین پیروزی
تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی امشب در دومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که پیروزی در این مسابقه حکم صعود به مرحله بعد را خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - جذابیت جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در حال بیشتر شدن است، رقابت‌ها به نقطه اوج خود می‌رسد و جدول مسابقات حساس و حساس‌تر می‌شود. در این مرحله فوتبال دوستان در جای‌جای قاره آسیا چشم به صعود تیم خود به مرحله بعد دارند.

هفته دوم دور گروهی این تورنمنت چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) با رقابت میزبان این رقابت‌ها یعنی قطر مقابل تاجیکستان آغاز شد که عنابی‌ها در این بازی موفق به کسب دومین ۳ امتیاز خود شدند تا به عنوان نخستین تیم، صعودشان به مرحله بعد را قطعی کند.

مسابقات گروه سوم (C) این رقابت‌ها شب گذشته (۲۸ دی ماه) با دیدار تیم‌های فلسطین و امارات آغاز شد که این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

و اما تیم ملی فوتبال ایران امشب (جمعه) از ساعت ۲۱ باید به مصاف تیم ملی هنگ کنگ برود که در ادامه این گزارش به آمار و ارقام پیش از تقابل این ۲ تیم با یکدیگر خواهیم پرداخت:

*ایران - هنگ‌کنگ؛ یوز‌های ایرانی در اندیشه قطعی کردن صعود

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امشب (جمعه) از ساعت ۲۱ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل هنگ‌کنگ قرار خواهد گرفت. حنا حطاب از کشور سوریه نیز به عنوان داور این دیدار انتخاب شد.

آمار و سوابق تقابل ایران و هنگ‌کنگ در ۳ بازی رو در رو ۱۰۰ درصد برد برای ایران بوده است. آخرین بار این ۲ تیم در چارچوب دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم ملی کشورمان موفق شد ۴ بر صفر مقابل حریفش به پیروزی برسد.

تیم ملی فوتبال ایران شروع مقتدرانه‌ای در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ داشت و در اولین بازی فلسطین را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. این در حالیست که هنگ‌کنگ در هفته اول مقابل امارات با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و با این وجود شاگردان امیر قلعه‌نویی آماده می‌شوند تا دیدار احتمالاً آسان دیگری را پشت سر بگذارند.

تیم ملی ایران در ۵ بازی اخیر خود ۴ برد و یک تساوی به ثبت رسانده و در سوی مقابل هنگ‌کنگ در ۵ بازی اخیرش یک پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست ثبت کرده است. ایران طی ۵ بازی اخیر ۱۷ گل به ثمر رسانده و تنها ۴ گل دریافت کرده و این نشان از خط حمله آتشین ایران دارد؛ این در حالیست که هنگ‌کنگ طی ۵ بازی اخیر ۱۱ گل دریافت کرده و تنها ۷ گل به ثمر رسانده.

لازم به ذکر است تیم‌های ایران و هنگ‌کنگ، پیش از این ۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم یوز‌ها کسب ۶ پیروزی بوده و هنگ‌کنگ هم در سال‌های بسیار دور و در یک بازی دوستانه توانسته یک بار بر ایران با نتیجه یک بر صفر بر ایران غلبه کند.

تیم ایران از لحاظ ارزش بازیکنان، تفاوت چشمگیری با حریف فردای خود دارد به طوری که ارزش‌گذاری تیم ملی در سایت ترانسفر مارکت تقریبا ۸ برابر بیشتر از هنگ‌کنگ است. همچنین گران‌ترین بازیکن حریف، مت اوور، مهاجم هدف آن‌ها با ارزش ۵۰۰ هزار یورو برآورد شده، این در حالی است که ارزش‌گذاری مهدی طارمی به عنوان گران‌ترین بازیکن ایرانی ۱۲ میلیون یورو است.

گلزن‌ترین بازیکن ایرانی برابر هنگ‌کنگ هم سردار آزمون و غفور جهانی با ۳ گل زده هستند که آزمون ۲ گل خود را در بازی گذشته دو تیم به ثمر رسانده و باید دید با گلزنی مجدد می‌تواند خود را به تنهایی به عنوان بهترین بازیکن ایران برابر این حریف شرق آسیایی تبدیل کند یا نه.

شاگردان قلعه‌نویی در دیدار نخست مقابل فلسطین نمایش قابل قبولی داشتند، اما همانطور که قلعه‌نویی هم در پایان بازی بیان داشت، آنچیزی که از تیم ملی انتظار می‌رفت برآورد نشد. تیم ملی ایران در این بازی موقعیت‌های زیادی را از دست داد و یک گل هم دریافت کردند و به طبع آن بازیکنان انرژی کافی برای بازی نداشتند. این مورد می‌تواند به این دلیل که تیم ملی فلسطین از کیفیت پایینی برخوردار است و بازیکنان نمی‌خواستند خود را مقابل آن‌ها خسته کنند لحاظ شود، اما اگر به این روند عادت کنند قطعاً مقابل تیم‌های بزگ آسیا مثل ژاپن، کره و قطر به مشکل خواهند خورد.

ایران با ۳ امتیاز و تفاضل گل ۳+ در رده دوم جدول بعد از امارات ۴ امتیازی قرار دارد و هنگ‌کنگ بدون امتیاز و با تفاضل گل ۲- در قعر جدول ایستاده است.

تیم ملی هنگ‌کنگ هم قطعاً حریف جدی برای ایران نخواهد بود و باید تا امشب منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد ایران در این دیدار چگونه است، اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که شاگردان قلعه‌نویی در این بازی هم خود را خسته نمی‌کنند. با این حال ایران در این بازی بلیت حضور در یک‌هشتم را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *